tisdag 22 maj 2012

Flipped Classroom

Oj oj oj! Det här var precis vad jag letade efter. I början på året skrev DN om detta och jag och min NO kollega pratade om att prova detta då det stämde överens med vår kunskapssyn.





Det som lockar är att eleverna kommer med föreläsningen eller faktan färdigläst innan lektionen så att man INTE SLÖSAR LEKTIONSTID på att gå igenom ren fakta. Istället tar man lektionstiden för att bearbeta och diskutera frågor och perspektiv tillsammans med läraren och sina klasskamrater. Detta ska jag prova! Och jag skulle vilja köra klassisk föreläsningsundervisning med en klass och arbeta eligt detta med parallellklassen. Det krävs bara att man hinner förbereda texterna eller spela in föreläsningarna innan man kan sätta i gång!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar