tisdag 22 maj 2012

WOW!


Eftersom att jag har haft problem med att ladda ner WoW så har jag intervjuat mina elever kring spelet. Detta har hitills framkommit:
World of Warcraft kan man inte spela själv. Man är uppkopplad mot en fantasivärld där hundratusentals människor spelar med sina avatarer. Det är en värld full med magi, trollkarlar, svärd och ett stort antal varelser. Det pågår en kamp mellan två fraktioner i World of Warcraft; man kan vara en Horde (tex orcher, blodalver, odöda, tauren eller troll) eller en Alliance ( typ människor, gnomer, dvärgar, dranei eller nattalver). Alla varelser har sina för och nackdelar. Väljer du att bli trollkarl så måste du tex döda motståndare på håll, för kommer de för nära så är det du som ryker! 

Det mina elever säger är att det är "sjukt roligt" och "läskigt beroendeframkallande"! Det senare låter lite oroväckande. Har inte tid att bli beroende av sådant här! Ha ha! Fast jag är nyfiken på vad som lockar, och var man får kickarna av... Har svårt att tänka mig att SO-lektionerna kan matcha dessa kickar
Jag har bokat tid med två skickliga WoWare, de ska hjälpa mig ladda hem spelet och hjälpa mig skapa min första avatar. Det ska bli kul!

1 kommentar:

  1. Fördelen med att spela t ex wow är att man kan träna upp sin engelska. Jag har en kompis som blivit otroligt bra på engelska, dock så blev hon beroende av att spela och satt uppe hela nätter och svarade inte i telefonen när man ringde. (Plus att äktenskapet höll på att krascha.

    SvaraRadera